maanantai 29. huhtikuuta 2013

Tallinnassa.

Lähdettiin veljen kanssa käymään Tallinnassa.Aamu seiskalta ,Mika tuli hakeen mua ja lähdettiin kohti Helsingin satamaa.

Tallinnassa oli sisustus messut,jonne oltiin menossa. Huomattiin sitten perillä,ettei meillä ole osoitetta tai edes messujen nimeä ylhäällä. No,vietiin laukut hotelliin ja mentiin taksiin. Ajateltiin,että taksikuski varmaan tietää paikan. Kuski viittoili autoon ja ennen kuin ehdittiin sanoa mitään,oltiin jo liikkeellä.
Oli pakko soittaa Kotiin Jaakolle. Pyysin katsomaan mikä on messu englanniks.  -Messu vai messut, Jaakko kysyi.. Ehdottomasti messut!(unohdin ottaa sateenvarjon ja toi huivi päässä,olisin kyllä varmaan voinut mennä johonkin messuunkin.)
Jaakko löysi sitten ihan osoitteenkin ja päästiin perille.

Messut olivat kuitenkin vähän pienemmät,kuin ajateltiin,joten aikaa meni vähemmän,kuin oltiin etukäteen ajateltu.  Lähettiin ulos katteleen ,olisko lähellä bussipysäkkiä. Ei,näkynyt ja vesisateen vuoksi päädyttiin taksiin. Kun päästiin takaisin hotellille,taksi maksoi 3kerrtaa sen,mitä messuille päin.:o   On kuulemma se kalliimpi firma. Joskus taidan olla kuullutkin tästä tyhmästä systeemistä. Jos olis tiedetty,oltais tietysti käytetty sitä samaa,jolla tultiin.
Oltiin yötä viru-hotellissa,ihan siitä syystä,ettei mee turhaa aikaa ja energiaa  etsiskelyyn ja matkoihin ja muuhun säätämiseen. Nytkin voitiin jättää märät takit huoneeseen ja mennä alas ostoskeskukseen kiertelemään.
Haettiin muutamat juomat huoneeseen.Tää alkuilta onkin aina se paras osuus!
Taas tuli naurettua muutamaks kuukaudeks varastoon! ,ei sillä,ettäkö kotona olis tylsää;)

Seuraavana aamuna olo oli kohtalaisen hyvä,olin kerrankin muistanut juoda riittävästi vettä.  Käytiin vielä Rottermanin kauppakeskuksessa katsastamassa Pull&bear ja Bershka.

Matkalla sinne poikettiin kirpparille,ja sit nähtiin aivan järkyttävä esine:vauvanukke vanhoissa vauvanvaunuissa lasten kaasunaamari päällä. Aivan kamala. Hoettiin siinä sitten vuorotellen kuinka kamala se oli ja otettiin kuvia. Sitten kauppias sanoi,että kuvaaminen on kielletty. Enkä  kuitenkaan VOINUT sitä kuvaa tänne laittaa,niin hirveä se oli.
Onneksi ainakin laivamatka oli vaan sen pari tuntia,koska toinen päivä, muutaman tunnin unilla aiheutti sen,että kotimatkalla oli pysähdyttävä johonkin ABC:lle,pienille päikkäreille.

2 kommenttia:

1. Tallinna on täynnä pimeitä takseja. Sen takia maksoi 3 kertaa enemmän.

VastaaPoista
  2. Aivan,niinhän se oli! Tollanen pimee on enemmän mun makuun:) Olis pitäny muistaa se ,niin olis hypänny sellaseen takasinkin päin..no,onneks ei ollut pidempi matka ja päästiin ees se toinen suunta halvalla!

Kiitos kommentista! Jos se sisältää kysymyksen,vastaan heti,kun huomaan viestin:)